تشک آنلاین

فروش تشک آنلاین

تشک آنلاین

فروش تشک آنلاین

خواب و حافظه

زمانی که در خواب هستید، مغز شما خاطره‌ها را به حافظه بلند مدت منتقل می‌کند. مغز ما این کار را با تقویت یک سری اتصالات عصبی و تضعیف بعضی از آن‌ها انجام می دهد.

مغز اتصالات و ارتباطات زیادی در طول شبانه روز برقرار می‌کند. برخی از این اتصالات ضروری نیستند و به هنگام خواب، آن‌ها را قطع می‌کند.

حتما متوجه شده‌اید که خواب مناسب در به یاد سپردن چیزهایی که در طول روز یاد گرفته‌اید کمک بسیاری به ما می‌کند. در تحقیق انجام شده‌ای، شرکت کننده‌ها باید مهارتی را یاد می‌گرفتند که در آن، کلید‌هایی به ترتیب فشرده می‌شد.

زمانی که یادگیری آن در روز و به یاد سپردنش به فردای آن روز تقسیم شد، شرکت کننده‌ها عملکرد بهتری را نسبت به زمانی که هر دو در یک روز اجرا می‌شدند، از خود نشان دادند.

در تحقیق نشان داده شده که به هنگام خواب، مغز خاطراتی را که فکر می‌کند مهم نیست، دور می‌ریزد.

نکته مهم دیگر این است که در بیماری‌هایی مانند افسردگی و اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)، مغز خاطرات بد را حفظ می‌کند.

در تحقیقی که اخیرا صورت گرفته نشان داده شده خاطرات بدی که حین خواب در مغز باقی می‌مانند، به سختی از بین می‌روند. به این معنی است که خاطرات بد نیز مانند خاطرات خوب در مغز باقی می‌مانند و به احتمال خیلی زیاد فراموش نمی‌شوند.

تشک و ویروس کرونا

سلامتی، همه گیری کرونا و تشک مناسب

یک سال می گذرد که همه گیری کرونا، همه دنیا را فرا گرفته و جهانی را که ما می‌شناختیم تغییر داده است. این امر تا حد زیادی همه چیز را از جمله کار، مسافرت و مراقبت‌های بهداشتی گرفته تا نحوه خرید و ارتباط با دیگران مختل کرده است. جای تعجب نیست که همه گیری کرونا Covid-19 بر روی چرخه خواب ما تأثیر منفی گذاشته و به افزایش بی خوابی یا “کروناسومنی” (coronasomnia) منجر شده است. یک بررسی در سال 2020 نشان می‌دهد بیش از 25% آمریکایی‌ها از آغاز شیوع ویروس کرونا کمتر می‌خوابند.

علاوه بر این ، طبق مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) ، حتی قبل از همه گیری بیش از یک سوم بزرگسالان ایالات متحده خواب منظم نداشته‌اند.

در حالی که استرس، عادات غذایی، بیماری و محیط خواب از مهمترین عواملی است که بر کیفیت خواب فرد تأثیر می‌گذارد، اما جنبه‌ای که اغلب نادیده گرفته می‌شود و شما را از داشتن خواب مناسب باز می‌دارد، تشک تخت شماست.

دکتر ویوک چریان، پزشک متخصص طب داخلی در بالتیمور می‌گوید: “با توجه به اینکه تقریباً یک سوم از عمر خود را صرف خواب می‌کنید، سطحی که روی آن می‌خوابید کاملاً بر سلامت جسمی شما تأثیر می‌گذارد.”

“یک تشک بر چگونگی حمایت از ستون فقرات در هنگام خواب موثر است. هشت ساعت خوابیدن – یعنی یک سوم روز – روی یک تشک بد (که پشتیبانی کافی ندارد) می‌تواند به وضعیت بد خوابیدن و در نتیجه درد کمر منجر شود، “دکتر لی هانکه، متخصص فیزیوتراپیست و استادیار ارتوپدی بالینی در دانشکده پزشکی ییل اشاره می‌کند که علاوه بر این، “خوابیدن روی تشک اشتباه می‌تواند توانایی بدن شما را برای استراحت و بهبودی مهار کند – که می‌تواند منجر به “کمبود خواب” شود که می‌تواند یک اثر دومینو مانند داشته باشد و باعث کاهش بهره وری، درد بیشتر و متابولیسم ضعیف شود”.

راهنمای اساسی شما در انتخاب تشک


حوله هتلی

ما میتوانیم برای هتل و اقامتگاه شما حوله را با بهترین قیمت و با کیفیت تامین کنیم. همیشه حوله هتلی را در انبار موجود داریم و خیلی سریع می توانیم به شما تحویل دهیم. ما شرکت بازرگانی هستیم ولی میتوانیم بدون دغدغه برای شما اقلام مورد نیاز شما را تامین کنیم و کنترل کیفیت و خدمات آن را به ما بسپارید.
امکان اینکه لوگو و سایز دلخواه شما را نیز سفارشی سازی کنیم را داریم.